نوشته هایی با فرمت مردم

دست نوشته های یک تکنسین معماری

نوشته هایی با فرمت مردم

دست نوشته های یک تکنسین معماری

خاطره ای از زبان یک رزمنده مدافع حرم حضرت زینب (س)

يكشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۰۳ ب.ظ

جلسه این هفته قرائت قرآن مجمع محبان الحسین شهرستان میبد میزبان یکی از رزمندگان مدافع حرم حضرت زینب (س) بود. در این جلسه بعد از قرائت و تفسیر قرآن این رزمنده به مدت نیم ساعت در رابطه با تحولات سوریه صحبت کرد که به گوشه ای از آن بیانات اشاره می کنیم:

این رزمنده در ابتدا از علت ورود ایران درجنگ علیه داعش در سوریه گفت و اینکه شنیده می شود بعضی می گویند: جمعیت ایران ۳۰۰ میلیون نفر است، وقتی علت را سوال می کنی می گویند لبنان، سوریه، عراق، یمن هم به ما وصل هست و پول های مملکت صرف کشور های دیگر هم می شود، در صورتی که ما خودمان فقیر داریم، مشکلات اقتصادی داریم و…. با این همه مشکلاتی که خودمان داریم چرا باید برای کشور های عربی هزینه کنیم؟

این رزمنده در ادامه می گوید این دید یک دید سطحی و کوتاهی است ولی اگر خواسته باشیم عمیق نگاه کنیم و خواسته باشیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نگه بداریم باید محکم باستیم و راهی نیست مگر اینکه در آنجا بجنگیم. به گفته مقام معظم رهبری : اگر ما در سوریه نجنگیم باید در همدان و کرمانشاه جلوی داعش ایستادگی کنیم. بنابراین از قدیم گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است ما باید در سوریه بجنگیم تا اولا مردم آنجا را کمک کرده باشیم و ثانیا خاکریز را کیلومتر ها دور تر از کشور خودمان زده ایم…

این رزمنده در ادامه می گوید: در شهر موصل عراق جلوی یک زن را گرفته بودند که بیا و با ما برویم، علت را پرسیده بود، گفته بودند ما رزمنده ایم و باید نیاز های جنسی ما تامین شود و آن زن طبق فتوای آیت الله سیستانی که حکم جهاد صادر کرده بود با اسلحه ای که همراه داشته، آن دو نفر را به درک واصل کرده بود که این یکی از هزاران اتفاقی هست که خبرش منتشر می شود آنهایی که نمی توانند دست به اسلحه ببرند که تکلیفشان مشخص هست. الحمدلله کشور ما زیر سایه امام عصر و نائب ایشان، امن است.

این مجاهد در ادامه می گوید : کشور هایی مانند لیبی ، مصر، تونس و… که بیداری اسلامی شد، دخالتی نکردیم و دیدیم که بعد از انقلابشان آمریکا آن فرد مورد نظر خودش را روی کار آورد، اما در سوریه قضیه متفاوت است، و ما نمی گذاریم آنجا به سرنوشت دیگر کشورها دچار شود. اگر سوریه از دست برود ارتباط ما با حزب الله و فلسطین قطع می شود و بعد مثل آب خوردن از طرف عراق وارد مرز های ما می شوند و امنیت از ما نیز گرفته می شود.

این رزمنده در ادامه می گوید : کسی فقر و مشکلات اقتصادی را به این موضوع مهم گره نزند، مشکلات اقتصادی مربوط به سیاست های دولت هست و ربطی به این قضیه ندارد. چرا که اگر ما در آنجا هزینه نکنیم باید بعد از مدتی هزینه های سنگین تری در کشور خودمان بپردازیم.

این رزمنده به گوشه ای از خاطرات خود اشاره می کند و می گوید: منطقه ای به اسم “شیخ نجار” یک شهرک صنعتی هست که به اندازه دو برابر میبد است، کل این شهرک را غارت کردند حتی لامپ، کلید و پریز ها ، سیم های برق داخل دیوار، همه را برده اند و هیچ چیز برای این شهرک صنعتی باقی نگذاشته اند، در یکی از ساختمان های این شهرک برای استقرار وارد شدیم یک زن و فرزند در این ساختمان پناه برده بودند این زن از دیدن ما وحشت زده شد و گفت من از شما می ترسم وقتی دلیلش را پرسیدیم، او گفت: یک شب ۱۰الی ۱۵ نفر با لباس نظام سوری به منزل ما هجوم آوردند، مرا به باد کتک گرفتند و همه چیز منزل ما را  به غارت بردند…

در انتها و با توجه به سخنان این مدافع حرم، به گوشه ای از بیانات رهبر انقلاب در مورد تحولات سوریه توجه کنید:

ما در داخل کشور خودمان، در عراق، در سوریه، در لبنان با کسانی که علیه تروریسم میجنگیدند همکاری کردیم، کمکشان کردیم، بازهم میکنیم؛ ما مقابل تروریسم هستیم. خطرناک‌ترین و خبیث‌ترین تروریست‌های این منطقه صهیونیست‌ها هستند؛ ما با صهیونیست‌ها مواجه‌ایم و مقابلیم. به ما میگوید ایران از تروریسم حمایت میکند! شما از تروریسم حمایت میکنید؛ آمریکا حامی دولت تروریستی صهیونیست است؛ آمریکا داعش را به‌وجود آورد؛ آمریکا داعش را حمایت کرد.

 

نظرات  (۱)

۱۲ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۵:۲۳ سیّد محمّد جعاوله
++++++++

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی