نوشته هایی با فرمت مردم

دست نوشته های یک تکنسین معماری

نوشته هایی با فرمت مردم

دست نوشته های یک تکنسین معماری

نکاتی در باره موسیقی...

جمعه, ۱۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳ ب.ظ

  این روز ها در خیابان های شهر الات غنی و موسیقی حرام از ماشین ها بسیار شنیده می شود که صدای آن گوش فلک را کر می کند و  بعضا باعث آزار شهروندان نیز می شود به راستی موسیقی از نگاه قران و روایات چه جایگاهی داردآیا قران و اهل بیت ان را تایید کردند یا رد کردند حد و مرز آن کجاست....

حدیثی عجیب در عظمت گناه استماع موسیقی حرام

راوی می گوید : من نزد امام صادق (ع) بودم که شخصی به حضرت رجوع کرد و گفت : پدر و مادرم به فدایت ، گاهی من داخل مستراح می شوم همسایگانی دارم که نزد آنان ، کنیزان آوازه خوان است آنها آوازه خوانی و غنا می کنند و من هنگامی که داخل مستراح هستم آواز طرب انگیز موسیقی آنها را می شنوم چه بسا نشستن در مستراح را طول می دهم و زیاد می نشینم

امام صادق(ع) به این فرد فرمود : لاتفعل, این کار را انجام نده

مرد گفت : به خدا قسم از روی عمد و قصد آنجا نمی روم .

بلکه آوازی هست که با گوش می شنوم و به گوشم می رسد (و الله ما اتیتهن هو سماع اسمعه باذنی)

حضرت فرمود : مرحبا به تو، خوب توجیه می کنی مگر نشنیده ای که خدای متعال می فرماید: ان السمع والبصر والفواد کل اولیک کان عنه مسیولا)

آن مرد گفت : گویا من این آیه قران را از هیچ عرب و عجمی نشنیده بودم من استغفار می کنم و دیگر به این کار بر نمی گردم

حضرت فرمود : برخیز و برو غسل توبه کن و نماز به جای آور زیرا که تو مسلما امر بزرگی را مرتکب شده ای اگر تو بر این کار ودر حال گوش دادن به آن و ارتکاب چنین گناهی می مردی، در بدترین و سخت ترین حالت بودی حمد خدا به جای آور و از او طلب توبه کن از همه آنچه نمی پسندد و بدان که خدا از هر قبیهی اکراه دارد و تو کارهای قبیح را به اهلش واگذار کن که هرچیزی اهلی دارد

در نکته های بعدی بیشتر حول این موضوع برسی خواهیم کرد.ادامه دارد....

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی